Kan mijn gegevens niet veranderen, dan vergendeld Microsoft mijn account

Bijdrager
    Vorige week (in de week van 1 Juni 2020) werd ik gehackt via socialmedia (Facebook, Youtbe etc). Dit betekende dat ik zo snel mogelijk mijn gegevens moest veranderen aangezien ik niet wist welke data ze van mij hadden verzameld. Uiteraard kon dit voor alle accounts veranderen, behalve die van Microsoft.
    Toen ik dit probeerde, hoorde ik een bericht met een code naar mijn telefoon te krijgen. Dit een paar keer geprobeerd maar helaas. Eenmaal in de chat met een medewerker wist ik erin te komen, maar toen ik mijn wachtwoord wilde veranderen, werd mijn account vergrendeld t/m 9 Juli 2020. Dit betekende dat ik nergens bij kan, niet mijn andere accounts van winkels, mijn werkgever, mijn verhuurder en etc.
    Via de Xbox One console kwam ik erachter dat ik ook daar geen content meer kon ontvangen. Als het ware alles was vergrendeld. Gelukkig ontving ik een code op mijn mobiel (wat dus vreemd is aangezien het via de pc gewoon niet door komt) waar ik die aanvraag (zo noemde microsoft het) in kon trekken. (zie de twee screenshots)
    Alleen het account bevalt nog steeds het oude wachtwoord, wat voor mij dus nog steeds betekend dat anderen hier misschien in kunnen komen. Bij mijn creditcard kunnen en etc. Ik kan het wachtwoord niet veranderen zonder die 30 dagen vergrendeling, wat ik dus niet juist vind. Ook weet je niet eens zeker of je account wel terug komt na die dagen, als ik naar de andere mensen in onze groep die gedupeerd zijn kijk. Twee-staps verificatie durf ik al helemaal niet, want zo zijn andere compleet vergrendeld.

Ik zou door Microsoft benaderd worden via een telefoontje, maar dat hebben ze nog steeds niet gedaan. Ook is er nergens een casefile in mijn e-mail over deze communicatie te vinden. Alleen een e-mail waarin staat dat iemand mijn gegevens wilde veranderen (dat was ik zelf) en dat daarom mijn account werd vergrendeld.
    Helaas ben ik erg teleurstelt in Microsoft na al die jaren dat ik van hun medium gebruik maak. En ook dat ze mijn probleem dus niet serieus nemen.

Update: Ik heb contact gehad via email van een medewerker van Microsoft. Nogmaals snappen ze niet waar ik het over heb en dat ik gewoon mijn account in kan. Het probleem is dus nu dat ik mijn wachtwoord niet kan veranderen of mijn account overzetten op een ander emailadres.  En omdat ik bang ben dat mensen mijn account nu in kunnen, ben ik bang dat ik elk moment niet meer bij mijn eigen account kan. Hierbij kunnen ze ook aankopen doen via mijn Paypal/creditcard. Ik gebruik mijn account niet alleen om te gamen, ik heb via dit adres contact met de woningbouw, mijn verzekeringen, mijn medicatie die ik dagelijks nodig heb, mijn WIA uitkering, mijn bijstand van de gemeente, wat moet ik als ik daar niet meer bij kan?

Nu nog wachten tot ik dus hierop antwoord krijg.

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Replies
    Michael Braam
    Sleutelbeheerder
    Samantha,

Even in het kort vanaf dit moment dat het fout ging.
    Het gaat even om het moment waar iets gebeurde met het account/apparaat.

Account gehackt (via socialmedia)
    1. Wachtwoord veranderen via PC ging niet, omdat de code niet werd verstuurd naar de telefoonnummer die erbij hoort;
    2. Na contact met een medewerker via de chat weer toegang tot het account
    3. Bij het aanpassen van het wachtwoord werd het account vergrendeld t/m 9 juli;
    4. Via de Xbox nog wel toegang tot het account via een code op de telefoon, maar wel nog het oude wachtwoord;
    5. Door de 30 dagen vergrendeling kan het wachtwoord niet veranderd worden, waardoor de hackers dus gewoon in deze periode aankopen kunnen doen etc.

* Er is dus wel volledig toegang tot het account maar het wachtwoord kan niet worden aangepast, waardoor de hacker mogelijk financiële schade kan aanrichten via het account

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)

Tags: 

• Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.