Hotmail- en Onedrive account vergrendeld zonder reden, alles kwijt

Bijdrager
    Eind april merkte ik dat ik op mijn telefoon geen herinneringen van Onedrive meer ontving en dat ik op mijn telefoon niet in mijn mail kon. Ik zocht er niet te veel achter. 30 april ging het maar eens op mijn laptop proberen en kreeg ik een melding dat mijn account vergrendeld was. Ik vulde direct het formulier in om mijn account te ontgrendelen en had er alle vertrouwen in dat mijn account spoedig weer toegankelijk zou zijn voor mij. Ik had wat gegoogled en las op fora dat Microsoft traag is met reageren en dat het lang duurt. Overigens las ik nergens dat men weer toegang had gekregen maar daar zocht ik niks achter aangezien mensen hulp zoeken op fora en vaak niet laten weten dat iets is opgelost.

Ik heb diverse keren het formulier ingevuld (via hotmail) om mijn account te herstellen. Ook heb ik Microsoft gebeld maar helaas konden ze niets voor mij betekenen aangezien de afdeling die hierover gaat niet toegankelijk was voor de medewerkers aan de telefoon.

Ondertussen had ik wel ontvangstbevestigingen ontvangen maar geen echte reactie. Ik betaalde ook nog gewoon voor mijn Onedrive account, dus ik ging ervan uit dat het wel opgelost werd.

Begin juni begon ik ongeduldig te worden en heb ik hulp gezocht via de Onedrive helpdesk. Aangezien ik hier betalende klant ben, willen ze me hier misschien wel helpen, dacht ik. Daarbij ging het mij vooral om mijn bestanden en vooral foto’s die ik veilig dacht te hebben opgeslagen op Onedrive.

Ik kreeg vrij snel een reactie dat mijn verzoek was doorgespeeld naar de juiste afdeling. Dit gaf mij vertrouwen dat het nu snel zou worden opgelost. Tot ik een paar dagen een reactie kreeg die deur dicht gooide. Ik had de ‘service overeenkomst’ geschonden, mijn account was vergrendeld en Microsoft sloot de zaak verder.

Ik heb nog terug gemaild dat ik mij van geen kwaad bewust was en dat ik het account niet hoefde maar wel de bestanden en foto’s. Alle babyfoto’s, vakantiefoto’s, verjaardagsfoto’s; kortom alle herinneringen van de afgelopen zeker 10 jaar staan op Onedrive, voorheen Skydrive. Met een klap ben ik dus alles kwijt. Naast foto’s van dierbare herinneringen staat ook de bedrijfsadministratie van mijn man daar opgeslagen, kinderrapporten, adresbestanden, noem maar op. En nu ben ik dus, zonder een waarschuwing, of reden alles kwijt. Nogmaals ik ben mij van geen kwaad bewust en heb dit account al jaren. Als trouwe, betalende klant die haar vertrouwen in Microsoft had gesteld ben ik ronduit teleurgesteld en gedesillusioneerd.

Ik hoop dat Microsoft tot inkeer komt en alsnog mijn bestanden teruggeeft.

• Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.