Dag 41 Geblokkeerd Microsoft Account, Hotmail One-drive permanent geblocked

Bijdrager
    Dag 41, Account geblokkeerd door Microsoft.

Op 31 april dacht ik er nog luchtig over; Microsoft had mijn account geblokkeerd en ik dacht in eerste
    instantie dat het om beveiligingsredenen zou zijn. Prettig dacht ik nog. Ben al tientallen jaren
    tevreden over Microsoft, heb al meer dan 20 jaar een hotmailadres en ben al jaren een betaald
    gebruiker van Office 365 waarbij ik met name een veilig gevoel had bij One Drive. Al mijn digitale
    data, unieke kostbare familie foto’s en video’s en digitale documenten etc.. veilig in de Cloud.
    Inmiddels weet ik beter, binnen luttele seconden kun je alles kwijt zijn door Microsoft zelf. Was altijd
    op mijn hoede voor hackers en fishingmails, maar dit is nog erger…
    Op naar herstel en toegang zal in een paar uur wel geregeld zijn toch? Allerlei formulieren voor
    herstel ingevuld in de weken daarna, uren met de helpdesk Microsoft gesproken, op forums om hulp
    gevraagd. Iedereen verwees mij naar van alles en ook naar dit formulier:
    https://www.microsoft.com/nl-nl/concern/AccountReinstatement

Na weken wachten, onzekerheid en escalatie vanuit Microsoft Nederland kwam er onderstaand
    antwoord van het CDOC Managment.

====================================================================================================================================
    Hi,

Microsoft disabled access to the account due to a serious violation of the Microsoft Services Agreement https://www.microsoft.com/<wbr />servicesagreement/default.<wbr />aspx#3_codeOfConduct.

As stated in the Microsoft Services Agreement, you will no longer be able to access any Services that require a Microsoft account.

For any subscriptions associated with the account, Microsoft will immediately cease charging the credit card on file for recurring charges.

Liza

Microsoft Online Safety

====================================================================================================================================

Blijkbaar is er een overtreding geweest binnen de Complaince voorwaarden. Wat precies en of het
    mij nog een keer kan overkomen? Heb oprecht geen idee en ben mij van geen kwaad bewust. Of
    mijn gegevens nu ergens toegankelijk zijn of ik toch gehackt ben en daardoor iets gebeurd is vanuit
    mijn account; het blijft tot op de dag van vandaag speculeren.
    Na bovenstaand antwoord houdt het binnen Microsoft op. Geen reden, geen oplossing, geen
    mogelijkheid om mijn persoonlijke data te downloaden… niets, je staat gewoon in je digitale hemd.
    En beste lezer, geloof mij, het wijzigen van je e-mailadres bij alle accounts is heel veel werk, temeer
    omdat je niet meer bij je vertrouwde e-mailadres kan. De meesten sturen een validatiecode naar je
    oude e-mailadres en daar kun je dus niet meer bij. Veel contact met de klantenservice is daarbij
    nodig.
    Inmiddels ben ik blij dat deze website is gestart en ik mede gedupeerden heb gevonden. Ondanks dat
    ik een tevreden Gmail gebruiker ben geworden (kun je heel makkelijk een back van alles maken via
    Take Out, echt een tip!) hoop ik dat Microsoft met een antwoord en oplossing komt.
    Omdat Microsoft in deze casus geen ondersteuning biedt, ben ik strijdvaardig om samen met mede
    gedupeerden te kijken of we juridisch iets kunnen en of de media interesse heeft, zodat er aandacht
    komt voor deze zaak.

Wim van Haaften
    wimvanhaaften@hotmail.com
    wimvanhaaften@gmail.com

• Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.