- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst bijgewerkt op 8 maanden, 2 weken geleden door
WvH.
- 11 juni 2020 om 20:09
WvHBijdragerDag 41, Account geblokkeerd door Microsoft.Op 31 april dacht ik er nog luchtig over; Microsoft had mijn account geblokkeerd en ik dacht in eerste
instantie dat het om beveiligingsredenen zou zijn. Prettig dacht ik nog. Ben al tientallen jaren
tevreden over Microsoft, heb al meer dan 20 jaar een hotmailadres en ben al jaren een betaald
gebruiker van Office 365 waarbij ik met name een veilig gevoel had bij One Drive. Al mijn digitale
data, unieke kostbare familie foto’s en video’s en digitale documenten etc.. veilig in de Cloud.
Inmiddels weet ik beter, binnen luttele seconden kun je alles kwijt zijn door Microsoft zelf. Was altijd
op mijn hoede voor hackers en fishingmails, maar dit is nog erger…
Op naar herstel en toegang zal in een paar uur wel geregeld zijn toch? Allerlei formulieren voor
herstel ingevuld in de weken daarna, uren met de helpdesk Microsoft gesproken, op forums om hulp
gevraagd. Iedereen verwees mij naar van alles en ook naar dit formulier:
https://www.microsoft.com/nl-nl/concern/AccountReinstatementNa weken wachten, onzekerheid en escalatie vanuit Microsoft Nederland kwam er onderstaand
antwoord van het CDOC Managment.====================================================================================================================================Hi,Microsoft disabled access to the account due to a serious violation of the Microsoft Services Agreement https://www.microsoft.com/<wbr />servicesagreement/default.<wbr />aspx#3_codeOfConduct.
As stated in the Microsoft Services Agreement, you will no longer be able to access any Services that require a Microsoft account.
For any subscriptions associated with the account, Microsoft will immediately cease charging the credit card on file for recurring charges.
Liza
Microsoft Online Safety
====================================================================================================================================
Blijkbaar is er een overtreding geweest binnen de Complaince voorwaarden. Wat precies en of het
mij nog een keer kan overkomen? Heb oprecht geen idee en ben mij van geen kwaad bewust. Of
mijn gegevens nu ergens toegankelijk zijn of ik toch gehackt ben en daardoor iets gebeurd is vanuit
mijn account; het blijft tot op de dag van vandaag speculeren.
Na bovenstaand antwoord houdt het binnen Microsoft op. Geen reden, geen oplossing, geen
mogelijkheid om mijn persoonlijke data te downloaden… niets, je staat gewoon in je digitale hemd.
En beste lezer, geloof mij, het wijzigen van je e-mailadres bij alle accounts is heel veel werk, temeer
omdat je niet meer bij je vertrouwde e-mailadres kan. De meesten sturen een validatiecode naar je
oude e-mailadres en daar kun je dus niet meer bij. Veel contact met de klantenservice is daarbij
nodig.
Inmiddels ben ik blij dat deze website is gestart en ik mede gedupeerden heb gevonden. Ondanks dat
ik een tevreden Gmail gebruiker ben geworden (kun je heel makkelijk een back van alles maken via
Take Out, echt een tip!) hoop ik dat Microsoft met een antwoord en oplossing komt.
Omdat Microsoft in deze casus geen ondersteuning biedt, ben ik strijdvaardig om samen met mede
gedupeerden te kijken of we juridisch iets kunnen en of de media interesse heeft, zodat er aandacht
komt voor deze zaak.Wim van Haaften
wimvanhaaften@hotmail.com
wimvanhaaften@gmail.comDit delen:
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend)
Tags: Hotmail One Drive Blocked CDOC Case Management geblokeerd Complaince Voorwaarden Fail Microsoft
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Dit delen:
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend)